Пам'ятка щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

 

ПАМ’ЯТКА

щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

для працівників комунального некомерційного підприємства «Медичний центр з профілактики та лікування залежності м. Краматорськ»

 

Порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у підприємстві визначає внутрішню процедуру запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, що виникає у діяльності працівників підприємства.

Наявність протиріччя встановлюється в кожному окремому випадку виконання доручення, розгляду листа, здійснення контрольного заходу тощо шляхом порівняння повноважень та існуючого у особи приватного інтересу із подальшим визначенням можливості (неможливості) такого інтересу вплинути на об'єктивність чи неупередженість прийняття рішення, вчинення дій особою.

Працівники підприємства письмово, шляхом спрямування повідомлення про реальний/потенційний конфлікт інтересів, повідомляють не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів, безпосередньому керівнику, за формою, що додається.

Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у директора підприємства здійснюється у порядку, встановленому чинним законодавством України.

Якщо особа має сумнів щодо наявності в неї конфлікту інтересів, вона має право особисто звернутися до Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - НАЗК) за роз’ясненням.

Безпосередній керівник або керівник, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади, у випадку, якщо йому стало відомо або ним було отримано повідомлення про конфлікт інтересів, що виник у підпорядкованого йому працівника, негайно, але не пізніше наступного робочого дня, письмово повідомляє про це Управління запобігання та виявлення корупції (далі – управління) із наданням копій отриманих повідомлень.

Керівник підприємства та керівники структурних підрозділів, у випадку, якщо їм стало відомо, або ними було отримано повідомлення про конфлікт інтересів, що виник у підпорядкованих їм працівників, негайно, але не пізніше наступного робочого дня, письмово повідомляють про це управління із наданням копій отриманих повідомлень.

Управлінням в день отримання заяви реєструється повідомлення в журналі повідомлень про конфлікт інтересів, який повинен бути прошитий та пронумерований.

1. З метою запобігання конфлікту інтересів суб’єкти, на яких поширюється дія Порядку, зобов’язані дотримуватися вимог Закону щодо запобігання (виявлення та врегулювання) конфлікту інтересів.

2. Працівники підприємства, зобов’язані:

- вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;

- повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатись про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів, безпосередньому керівнику шляхом спрямування повідомлення;

- не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;

- вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

3. Безпосередній керівник особи, в якої може виникнути конфлікт інтересів, має уникати прийняття рішень або вчинення дій, що можуть створити передумови для виникнення конфлікту інтересів у підлеглого.

4. Безпосередній керівник, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади, протягом двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність у підлеглої йому особи реального чи потенційного конфлікту інтересів, приймає рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів, про що повідомляє відповідній особі та управління.

5. Безпосередній керівник, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади, якому стало відомо про конфлікт інтересів підлеглої йому особи, зобов’язаний вжити передбачені Законом заходи для запобігання та врегулювання конфлікту інтересів такої особи.

6. Якщо безпосередньому керівнику, до повноважень якого належить звільнення з посади, стало відомо про наявність конфлікту інтересів, він протягом двох днів вживає передбачені Законом заходи для врегулювання конфлікту інтересів у підлеглої особи.

7. При обранні форми зовнішнього врегулювання безпосередній керівник, до повноважень якого належить звільнення з посади, повинен обрати найбільш відповідний спосіб його врегулювання з точки зору мінімального обмеження прав службовця та забезпечення інтересів служби.

8. Будь-який захід врегулювання конфлікту інтересів застосовується виключно до особи, у якої виник конфлікт інтересів. Такі заходи не можуть застосовуватися до інших осіб, спільна робота з якими зумовлює виникнення конфлікту інтересів, тобто підпорядкованих осіб.

9. У випадку, коли конфлікт інтересів виникає у працівника підприємства у зв’язку з підпорядкуванням їй близької особи, при прийнятті рішення щодо обрання певного способу врегулювання конфлікту інтересів слід враховувати вимоги статті 27 Закону.

10. Працівник підприємства, який повідомив про конфлікт інтересів безпосередньому керівнику і вважає, що вжиті заходи є недостатніми, може особисто повідомити про це в письмовій формі управлінню або НАЗК.

11. У разі виявлення факту неповідомлення особою про наявність в неї конфлікту інтересів, управління інформує голову облдержадміністрації, НАЗК про виявлення конфлікту інтересів та заходи, вжиті для його врегулювання. За рішенням суб’єкта призначення може проводитись службове розслідування.

Посадова особа, яка здійснюватиме зовнішній контроль, не може перебувати у підпорядкуванні особи, конфлікт інтересів якої врегульовується, а також стосовно якої остання може приймати рішення адміністративно-розпорядчого характеру.

Самостійне врегулювання конфлікту інтересів:

1) працівники підприємства, на яких поширюється дія Порядку, у яких наявний реальний чи потенційний конфлікт інтересів, можуть самостійно вжити заходів щодо його врегулювання шляхом позбавлення відповідного приватного інтересу з наданням підтверджуючих документів безпосередньому керівнику або керівнику, до повноважень якого належить звільнення з посади;

2) позбавлення приватного інтересу має виключати будь-яку можливість його приховування;

3) копії підтверджуючих документів у день надання їх безпосередньому керівнику передаються управлінню.

 

 

Пам’ятку підготовлено уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції Миколою Поперекою на підставі матеріалів НАЗК.